Korparna på Kallskärslid.Akt 157. Camp Metropol.

Korparna på Kallskärslid.Akt 158. Camp Metropol.


Bilder: Bildsvit från Campingplatsen i Torekov
(Foto: Marun oktober 2006).

Akt 158 2006-10-26

Camp Metropol

- Lugin, det var längesedan jag gästade gamla Strandskogen i Tore-
kov. Som ung korp var jag där ofta, ofta förr i tiden då jag var ung.
- Farfar Marun, tiden går och tiderna förändras. Kände du igen dig?
- Inte mycket. Om det beror på förändringar eller ålderns sviktande
minne vet jag inte. Den österrikiske svarttalen, som jag möte Marin
i, minns jag helt klart som borta. Ledsamt. Den var mäktigare än till
och med Pinus den Höge, minns jag.
- Ja, campingplatsen har blivit något av en stad i byn. Husvagnarna
står bland sopkärlen, ersatta bland träden av fina radhus och moderna
stugor. För utbyggnad av vägar med vändplatser, plana gräsbelagda
tomter och ytterligare stugor, har det tillkommit en verksamhetsan-
läggning som påminner om en hel kommuns vägförvaltning.
- Var det något sådant jag såg. Trodde ett tag att jag var tillbaka i
Lettland och såg ett ryskt regemente som övergivits. Men det var
ända skoj att du tog med mig den vägen ut till Hallands Väderö.
Här ute har i vanlig ordning minnet frisknat till. Men Marin, var
är hon; sitter hon fortfarande och drömmer i den försvunna tallen?
- Förmodligen. Hon träffade ju dig där.

Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback