Korparna på Kallskärslid. Akt 157. Nära dödenupplevelse.

Korparna på Kallskärslid. Akt 157. Nära dödenupplevelse.


Bild: Radiomasterna utanför Torsö vid Sölvesborg i Blekinge.
(Foto: Punin oktober 2006).

Akt 157 2006-10-26

Nära dödenupplevelse.

- Tala om skräckscenario, Gunin.
- Lugin, svindelskräck, har du tittat över bokanten?
- Detta är ingenting att skämta om. Faktiskt kan indirekt du vara
orsak till denna traumatiska upplevelse.
- Skall jag fixa en fallskärm till dig?
- Jag har inte lämnat något fyraårsuppdrag efter en vecka. Det gäller
en av Punins årsungar.
- Ja, jag hörde att han i våras blivit pappa till fyra ungar vid Stens-
huvud.
- I uppfostringssyfte och som godnattsagor nyttjade Punin några av
dina akter. Bl.a LXVI (46) från den 22 mars 06.
- Somnade ungen innan vettet hann in?
- Nu i höst var ungen, han heter Putin, ute på sin första långflygning.
Han skulle följa kusten från Stenshuvud upp till Blekinge och sedan
vidare längs kusten österut till Aspö för att hälsa på sina pysslingar
där.
- Längs kusten hela tiden. Han behövde ju inte ens navigera.
- När han kom till Torsö på Listerlandet sökte han sig till hamnen för
att hitta lämplig middagsmat.
- Inga problem. Jag vet att där finns en yrkesfiskare.
- Putin såg båtar och mängder med nät. Innan näten lämnat näthin-
nan såg han i fjärran de två radiomasterna på näset i öster och min-
des din akt om fågelfångster med nät, spända mellan master. Han
blev så skärrad att Punin fick flyga och hämta hem honom.
- Putin har tydligen en hel del att lära. Bl.a. att det även finns goda
människor som kommunicerar utan att ständigt söka rov.


Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback