Korparna på Kallskärslid. Akt 130. Fara med blått eller rött - rent (?) av gulgrönt.

Korparna på Kallskärslid. Akt 130. Fara med blått eller rött - rent (?) av gulgrönt.


Bilder:. 1. Nya småbåtshamnen i Torekov. 2. Väderöbåten SUND.
3. – 4. Algblomning i Torekovs hamn. (Foto: Gunin augusti 2006)

Akt 130 2006-08-27

Fara med blått eller rött – rent (?) av gulgrönt

- Gunin, nu växlar det ständigt, verkar det som.





- Lugin, vind och väder har alltid varierat, tid till annan.
- Jag menar de politiska opinionsmätningarnas resultat inför höstens
val. Rött mot blått i folkets duster.
- Jag flög rakt in i en stigande ballong från Alliansen. Det small så
jag såg rött, trots den var orange. Det var blåögt. Alliansen föll.
- Som strandmalen i Torekov blommar, röstar folket. Så har vi ju
skrivit tidigare, exv. i akt 114. Hur är dagsläget?
- Jag har inte kollat på ett tag. Men en annan intressant färgiaktta-
gelase är på båtarna i Torekovs hamn. Privata båtar syna vara mest
blå. Folk utan egen båt, åker kollektivt till Hallands Väderö, i en
röd båt.
- Nuder, Nuder, var blir båtskatten av?
- Skärp dig nu. Båtägarna har det besvärligt utan båtskatt.
- Dyr bensin på grund av skatt och dyra hamnplatser, menar du?
- Dagens färg på vattnet. Långt ifrån blått. En gulgrön sliskfärg.
- Algblomning.
-Tror inte ens (c) eller (mp) står upp för den nyansen.
- Färg och politik hör kanske inte ihop.

Vi har placerat vår blogg i

Torekov
på bloggkartan.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback